Arta Organizarii in Retail: Cum sa Alegi si sa Folosesti Rafturi de Magazin

rafturi cu legume fructe in supermarket
Stim cu totii ce inseamna “retail”; este un termen care se refera la procesul de vanzare al bunurilor si al serviciilor direct catre consumatorul final. La vazul titlului nostru, alta este probabil intrebarea ce a incoltit in mintea cititorului: De unde pana unde este organizarea unui spatiu comercial o arta? Pare poate ceva prea banal pentru a fi considerata o arta. Clarificam indata.

Putem defini ca arta orice activitate sau creatie care are ca scop producerea sau reproducerea unor valori estetice si care in realizarea ei foloseste mijloace de exprimare specifice (forme, culori etc.). Arta, asa cum bine stim cu totii, are in stransa legatura vizualul, cu frumosul si cu estetica. In organizarea magazinelor de orice fel, estetica are un rol mult subestimat de catre dezvoltatori. Asigura succesul afaceri tale cu acest prim pas crucial: priveste organizarea magazinului tau ca pe o arta! Clientii tai vor aprecia asta cu siguranta!

 

Alege intelept!

Primul si poate cel mai important sfat legat de organizarea unui magazin este acela de a nu face rabat la calitate. Apeleaza la profesionisti! Fiecare suntem buni la ceva si nimeni nu e bun la toate, oricat de mult ne-am dori acest lucru. Asadar, pentru a fi sigur de calitatea produselor si serviciilor folosite in aceasta etapa incipienta a dezvoltarii afacerii, asigura-te ca lucrezi cu oameni bine  pregatiti in domeniu; oameni pregatiti sa faca fata oricaror nevoi, exigente si provocari care ar putea aparea.

Echipa Hyperline este gata sa ofere servicii de cea mai inalta calitate in ceea ce priveste organizarea interioara a unui magazin, indiferent de specificul acestuia (magazin alimentar, non alimentar sau mixt).

 

Cumparam mai intai cu ochii

Superficial sau nu, acesta este adevarul. Pentru fiecare dintre noi conteaza aspectul si prezentarea vizuala a realitatii inconjuratoare. Acest lucru este valabil si la cumparaturi, indiferent despre ce tip de produse si magazine este vorba.

Profitam de acest subiect pentru o scurta paranteza. Cu toate ca nu reprezinta domeniul nostru de activitate, consideram important ca proprietarii de magazine sa tina cont de aspectul exterior al magazinelor lor si incurajam ingrijirea acestuia in mod corespunzator. Un magazin al carei fatade arata dezolant va speria potentialii clienti si ii va indeparta, chiar daca organizarea interioara este una impecabila (si viceversa!).

 

Organizarea vitrinei unui magazin

In stransa legatura cu aspectul exterior al unui magazin se afla vitrina acestuia. Ea reprezinta o altfel de poarta catre ceea ce poate magazinul sa ofere si este pacat ca atat de des potentialul acesteia este efectiv irosit.  Vitrina bine organizata si amenajata corespunzator are un potential foarte mare de a atrage clientii si de a creste procentul vanzarilor.

Este esential ca vitrina sa fie in permanenta curata, bine luminata si obligatoriu actualizata. Aceasta trebuie sa expuna cele mai de succes produse si oferte din magazin intr-un mod atragator si clar. Clientii vor fi dezamagiti sa intre intr-un magazin al caror oferte sau produse expuse in vitrina nu mai sunt actuale sau nu pot fi gasite cu usurinta in magazin.

Poti aseza rafturi cu polite in vitrina? Fara indoiala! Echipa noastra pune la dispozitie o gama larga de rafturi de diferite forme si dimensini suficient de versatila pentru a se preta atat pozitionarii lor la vitina, cat si in interiorul magazinului.

 

Organizarea interioara a unui magazin

Ajungem acum la subiectul principal: organizarea interioara a unui magazin. E ceea ce stim sa facem cel mai bine si ceea ce facem cu placere si cu succes de peste zece de ani, iar pentru noi cu siguranta a devenit o arta.

Organizarea magazinelor se refera la felul in care sunt amenajate spatiul si marfa cu scopul de a optimiza intregul proces de vanzare-cumparare, atat pentru comercianti, dar mai ales pentru cumparatori.

De ce este organizarea magazinelor o arta? Deoarece arta este un domeniu subiectiv, iar in lumea aceasta a standardizarii, iesirea din tipar si personalizarea spatiului comercial sunt caracteristici ce contribuie la atingerea scopului principal al magazinelor: acela de a atrage clientii si de a produce vanzari cat mai mari.

Cel mai eficient mod de a organiza un magazin este prin folosirea rafturilor metalice. Este necesar ca acestea sa fie de inalta calitate si alese asa incat sa indeplineasca exigentele specifice produselor pe care urmeaza sa le expuna. Aceasta este regula principala din punct de vedere al functionalitatii rafturilor metalice.

Urmeaza mai apoi detaliile ce fac diferenta cu privire la estetica magazinului. Obligatoriu rafturile metalice trebuie pozitionate la distante potrivite incat magazinul sa nu para supra-aglomerat, iar deplasarea clientilor pe culoarele dintre acestea sa fie una facila. In acelasi timp insa, o distantare prea mare intre rafturi poate crea impresia de deficit de produse si stocuri, de o aprovizionare deficitara. Atentie așadar la extreme!

 

Organizarea unui magazin alimentar

Rafturile metalice sunt cea mai practica si eficienta metoda de organizarea a unui magazin alimentar. Rafturile metalice produse de fima noastra sunt realizate din aliaje metalice de cea mai inalta calitate, ceea ce le face sa fie extrem de rezistente si durabile in timp. Sunt o investitie pe care cilenti nostri nu o regreta! Sunt versatile, usor de asamblat, si de intretinut si indeplinesc toate conditiile si normele pentru ca orice magazin alimentar sa fie functional si sa atraga cat mai multi clienti.

Un magazin alimentar organizat corect si armonios dispune de rafturi specifice fiecarui tip de produs expus. Se vor folosi diferite rafturi pentru produse de brutarie-patiserie, rafturi pentru produsele ambalate, rafturi legume si fructe etc.

Micile detalii sunt intotdeauna cele care fac diferenta. Odata montate rafturile metalice pe fiecare raion, atentia comerciantilor trebuie sa fie indreptata catre modul in care sunt prezentate produsele pe raft. Ele nu trebuie supra-incarcate cu marfa, produsele trebuie sa fie vizibile, aranjate ordonat in pozitie verticala sau orizonta, in functie de tipul ambalajului. De asemenea, mare atentie ca pretul afisat la raft sa fie intotdeauna cel corect (niciun client nu va aprecia diferentele de pret dintre pretul de la raft si cel taxat la casa de marcat).

Organizarea zonei vrac

Zona vrac a magazinelor alimentare trebuie organizata astfel incat produsele expuse sa fie vizibile si la indemana clientilor. Din acest punct de vedere trebuie acordata atentie inaltimii la care sunt reglate rafturile metalice pentru magazinele alimentare astfel incat pozitionarea acestora sa faciliteze accesul clientilor catre marfuri.

Foarte importanta de asemenea este adancimea cosurilor sau a recipientelor folosite precum si asigurarea ustensilelor necesare pentru auto-servire, acolo unde este cazul.

Nu uitati sa pozitionati in imediata vecinatate a zonei vrac si un cantar. Chiar daca cantarirea finala a produselor se realizeaza de catre casier, clientii vor aprecia posibilitatea de a estima costul cumparaturilor lor prin verificarea gramajului.

 

Organizarea unui magazin mixt

O atentie sporita trebuie acordata organizarii magazinelor mixte deoarece in cazul acestora riscul producerii unui haos general si a dezordinii este mult mai mare.

Rafturile metalice alese trebuie sa indeplineasca conditii specifice fiecarui tip de produs: produse alimentare sau non alimentare, produse de panificatie, fructe si legume proaspete. Odata alese rafturile potrivite, este esential ca amplasarea acestora in magazin sa fie una ordonata si care sa urmeze niste reguli logice. Poate nu este chiar cea mai buna idee sa vinzi pestele proaspat in vecinatatea raionului cu mancare pentru animale, si nici nu vei aseza painea pe acelasi raft cu produsele de curatenie. Acestea sunt doar cateva amanunte pe care riscati sa le treceti cu vederea in lipsa unei consultante din partea profesionistilor.

 

Concluzii

Organizarea eficienta a unui magazin este un factor cheie in bunul mers al afacerii dumneavoastra. Ea merita aceeasi importanta acordata amplasarii magazinului si nu este mai putin semnificativa nici decat calitatea si varietatea produselor comercializate.

Ce folos sa ai un magazin care dispune de produse de cea mai inalta calitate si varietate daca ele sunt expuse ingramadit, unele peste celelate, fara logica si fara sa se respecte regulile de buna organizare? Clientii zilelor noastre nu mai au nici timp și nici rabdare pentru a face fata unui astfel de mediu stresant atunci când merg la cumparaturi și cu siguranta nu s-ar intoarce intr-un astfel de magazin. Asigurati-va ca nu se intampla asta afacerii dumneavoastra apeland cu indrazneala si incredere la consultanta specializata a echipei Hyperline Consult SRL.

Cum sa intretii si sa cureti rafturile metalice?

Cum sa intretii si sa cureti rafturile metalice?

Curatarea si intretinerea rafturilor metalice reprezinta aspecte esentiale pentru mentinerea acestora in stare optima de functionare si pentru prelungirea duratei lor de viata. O curatare periodica si o intretinere corespunzatoare a acestora sunt necesare pentru a...